Конспект уроку "Здоров'я – найбільше багатство"
Тема: Здоров'я – найбільше багатство
Мета:
·
формувати та закріплювати раніше набуті знання дітей про значення
здоров'я, необхідності вести здоровий спосіб життя. Прищеплювати гігієнічні
навички. Знайомити з народними традиціями збереження власного здоров'я.
·
розвивати бажання дітей бути здоровими, розуміння того,що здорові діти
-це щасливе майбутнє усієї країни.
·
виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, повагу та шанобливе
ставлення до здоровя оточуючих.
Обладнання:
·
мультимедійна презентація,
Хід свята
Робота у групах.
Вчитель. - Для того, щоб я могла розпочати наше заняття, прошу виконати наступне завдання.
Для батьків: по колу ви передаватимете дощечки для письма, смужечки паперу і маркери. Вам потрібно на смужці написати одним словом те, що, на вашу думку, найважливіше для вашої дитини. Смужку залишаєте у себе.
Для дітей.
- А ми з вами, діти, зараз перевіримо, чи вмієте ви берегти таємниці. У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо розповідати.
(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене звичайне дзеркало).
- Тепер, коли всі зазирнули до чарівної скриньки, я дозволю вам відкрити наш секрет. Адже батькам – можна.
- Кого ви побачили?
- То хто ж найголовніша людина на Землі?
- Так, кожен з вас – головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви – своїм батькам.
- А тепер давайте послухаємо, що ж наші батьки обрали найважливішим для вас.(Відповіді батьків).
Вчитель. - Для того, щоб я могла розпочати наше заняття, прошу виконати наступне завдання.
Для батьків: по колу ви передаватимете дощечки для письма, смужечки паперу і маркери. Вам потрібно на смужці написати одним словом те, що, на вашу думку, найважливіше для вашої дитини. Смужку залишаєте у себе.
Для дітей.
- А ми з вами, діти, зараз перевіримо, чи вмієте ви берегти таємниці. У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо розповідати.
(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене звичайне дзеркало).
- Тепер, коли всі зазирнули до чарівної скриньки, я дозволю вам відкрити наш секрет. Адже батькам – можна.
- Кого ви побачили?
- То хто ж найголовніша людина на Землі?
- Так, кожен з вас – головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви – своїм батькам.
- А тепер давайте послухаємо, що ж наші батьки обрали найважливішим для вас.(Відповіді батьків).
Учень 1.
Здоров’я ніхто не дарує,
Не можна здоров'я купити.
Здоров'я нам доля дарує,
З ним легко і радісно жити
Так добре, коли не хворієш,
Копи усміхаєшся днині.
Тоді все на світі ти
вмієш,
Тоді ти весела дитина
Стрибаєш, співаєш, танцюєш,
Біжиш то з гори, то під гору
І кожну синичку почуєш,
! з квіткою в полі
говориш
УЧЕНЬ 2.
Зрозуміло, всім відомо.
Що приємно буть
здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
УЧЕНЬ 3.
Кожен день по розпорядку
Маємо робить
зарядку.
Для здоров'я вона плюс,
Намотай собі на вус.
УЧЕНЬ 3.
Якщо хочеш бути
здоровим,
Правило запам’ятай:
Сам про своє здоров'я
дбай,
На лікарів цю турботу не
перекладай
УЧЕНЬ 4.
Лікарі лікують хворих,
Здоров'я вони не творять.
Людина повинна сама
Дисциплінована бути й вольова
УЧЕНЬ 5.
У кожній родині, у кожній сім'ї
Зростають веселі й спритні
школярі.
А щоб шкільні науки добре вивчати
Про своє здоров'я треба подбати.
Пісня « Учать в
школі»
ЛІКАР
ЗДОРОВИЧ:
Стоп! Стоп! Стоп!
Стоп! Стоп! Стоп!
Зачекайте!
Чи усі ви здорові?
Святкувати всі готові?
Зараз я переконаюсь.
Всі дихайте...
Не дихайте...
Все в порядку, спочивайте...
Дружно руки піднімайте...
Все прекрасно, опускайте...
Нахиліться... Розігніться...
Станьте прямо... Усміхніться...
А тепер зроблю я ще одну процедуру - Всім поміряю
температуру, (Міряє).
Чудово! Оглядом я задоволена,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі і здорові.
Святкувати всі готові!
УЧИТЕЛЬ:
Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо
у цікаву подорож - в королівство Здоров'я-
В недалекому майбутньому
ви виростете. Вам вирощувати хліб, лікувати хворих, стояти на захисті
Батьківщини. І саме тому
дуже важливо бути здоровим.
Мої учні – народ завзятий.
Дуже люблять мандрувати.
Щоб від традиції не відступати –
Будемо з вами подорожувати.
Наша подорож незвичайна:
Вона казкова і повчальна.
Королівство здоров'я нас чекає,
То ж негайно вирушаємо!
- Знайомство з маршрутом
мандрівки.
Вчитель: щоб не
заблукати ми маємо точно знати маршрут нашої мандрівки. А в цьому нам допоможе
казкова мапа.
(демонстрація мапи – мультимедійна презентація)
1.
Острів бруд нуль
2.
Стежина здорового харчування
3.
Поляна «Спортивна»
4.
Болото шкідливих звичок.
5.
Міст корисних звичок.
6.
Ліс народної медицини.
7.
Дорога мудрості.
8.
Королівство здоров’я.
Учитель:
Допоможе нам здійснити подорож
лікар Айболить. У нього є поради, як піклуватися про себе.
Лікар Айболить:
Друже, щоб здоровими , треба
навички здобути.
Про здоров'я піклуватись: перш за
все не лінуватись.
І здружитися із спортом, рідко
ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не
палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий
щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти овочі та
фрукти різні-
Всі вони тобі корисні.Вранці й
ввечері,
Мій любий, завжди- завжди чисти
зуби.
Отже , будьте уважні під час
подорожі. В дорогу.
Вчитель:
Наша перша зупинка – острів Бруднуль.Вони
не вмиваються, не чистять зуби, нігті у них чорні і не обрізані. Вони не
чистять взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими. Там живе дівчинка
Плямка:
Шапочка у глині,сажа на коліні,
пальчики зелені, плаття в смаженині.Вся замурзана, брудна, неохайна дуже,
подивіться: ось вона впала у калюжу.
Плямка:
Не вмивайтеся ніколи і не мийте
навіть рук
Не потрібне це заняття, не
вартує стільки мук.
Знов замурзаються руки, шия,
вуха, все у вас,
Та навіщо сили тратить та
даремно гаять час?
Стригтися також не варто, та й
резону в тім нема,
Бо однаково на старість облисіє
голова.
Влітає муха.
Вчитель:
Ой, а це що за невідомий
літаючий об’єкт?
Муха:
Я- нахабна чорна муха.
Скажеш «киш», та я не слуха.
Я куштую пиріжки, цукор, каву та
вершки,
Повзаю у мисці з сиром,
Вправно плаваю в кефірі,
Над тарілками кружляю,
В сміттєпроводі гуляю,
В бруді добре розбираюсь,
Знайти друзів намагаюсь.
( Оглядає Плямку)
Муха:
Довгі нігті маєш?
Мити руки забуваєш?
В тебе брудні вушка!
Ти ж моя подружка!
( Цілує)
Виходить Замазура Бруднулівна, чхає і пирхає.
Замазура: Апчхи! От життя пішло. У кишенях
один пил. Ні насіння, ні жуйки немає. Та й у школі - не хлопчики, а суцільна
радість для вчителів.
Плямка: А ти що таке? І
чого тобі у наших кишенях треба?
Замазура: По-перше, не у кишенях, а у себе
вдома. Я живу там, де брудно і негаразд. Де причеплюся, там І живу. Я -
Замазура Бруднулівна!
Співає і танцює.
Я б яка, замазура.
Станцюю зараз я.
Маленька я гидота,
А голос солов’я.
Плямка: І чого ти прийшла?
Замазура: Покликали, то й прийшла.
Діти: Ніхто тебе не
кликав.
Замазура: А хто репетував, що форму не хоче
носити, уроки не хоче вчити, руки не хоче мити? Що давно в халепу не
потрапляли, давно не хворіли? Зараз ми це швиденько влаштуємо.
Співає на мотив пісні «Остров Невезения»
Ставлю все сторчма я,
Добре все псую,
В кожній школі місце для бацил знайду.
Всі такі нещасні стануть навкруги, грипом
та ангіною захворіють всі.
В бруді розведу тут Безліч я хвороб.
Руки лиш не мийте,
Суньте пальці в рот.
Вдома залишайте Змінне ви взуття,
І я вам гарантую Карантин на всежиття.
Танок Мухи , Бруднулі та
Замазури
Муха:
Ну що дорогенькі, подружки, сьогодні день нашої зустрічі. Я пригощаю.
(Дає немиті яблука)
Пригощайся! Брудненьке, немите, недоспіле, смачненьке.
Плямка бере яблуко, надкушує і хапається за
живіт.
Ой, ой, напевно там багато мікробів?
З’являються мікроби.
Пісня мікробів:
Ми банді то, гангстері то,
Ми мікробо, вірусіто, ох,єс,
їнфекціто рознесіто
І дитянто зарезіто, ох,єс
Грипо, чханто і
кашлянто
Зарезіто ун моменто, ох єс
Невмиванто,
нечисанто
На здоров’я
наплюванто, ох,єс.
1-
Не мийте ваші ручки,
І буде все «окей».
2- Не мийте ваші ніжки,
Не чистіть ваші зубки -
І буде все «окей».
1.
Хворітимете довго,
Щоб не
ходить до школи.
Послухайте мікробів
ї буде все «окей».
2.
Не мийте ваші вушка,
Не
підстригайте нігті,
Товаришуйте з нами!
Мікроби -
це є круто!
Все буде в вас «окей»!
1.
Ми — мікроби маленькі, невидимі, дрібненькі!
Любимо брудні ми руки.
Живемо усі без скуки!
2.
Ми мікроби маленькі.
Невидимі,
дрібненькі.
Ми хвороби викликаєм
І здоров'я проганяєм.
Лікар Айболить:
Буде все у вас боліти, як нічого не лічити
Буде світ тоді не милий, і не буде в діток сили.
Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити,
їсти овочі не миті, ось таким брудним ходити.
Буде все у вас боліти, як зарядку не
робити,
Будете тоді маленькі, безсилі і слабенькі,
А коли не має сили, світ тоді стає не
милим,
А таким ходить не стид? Ви погляньте на цей вид.
Лікар Айболить:
Ой мені прийшло СМС від мого друга Мийдодіра. Він
каже, що не любить таких неохайних малят, як Плямка і може їй допомогти, якщо
ви відгадаєте такі загадки:
1. Гарне я і
запашне, роботяще змалку.
Люблять всі чомусь
мене вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу і
здоров’я, й силу,
Чистоту' у дім несу, звуть мене всі ... (мило)
2-
Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди. Хто зі мною поведеться - той
здоровий буде. Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко.
Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я ... ( щітка)
3.Я маленька полотнинка, випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я дощичок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вбиру усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість - хазяїн в домі, лежати я не
звик,
Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я ... (рушник)
4.Білих тридцять
зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять, волосся в порядок приводять. (гребінець )
Вчитель:
Ось ви і відгадали загадки. Тепер Мийдодір допоможе
жителям острова Бруд нуль виправитися.
Я знаю, що всім вам
подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся,
охайний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися,
розчісувати волосся, чистити взуття і привчати себе до цього треба змалку.
В цей час поступово зникають Замазура та
мікроби.
2 Стежина здорового харчування
Вчитель: Харчування - неодмінна умова
вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні
речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м'язів. Від того, яку їжу
ви вживаєте, залежить ваше здоров’я.
Лікар Здорович:
Слід вам, друзі, пам’ятати:
Будете вмиватися, митися, купатися — Повтікають злі мікроби,
Разом з ними - всі хвороби.
Подолати грип, ангіну
Зможуть друзі — вітаміни.
Входять вітаміни А, В,
С.
Вітамін В:
Ми з мікробами воюємо,
Ми за вірусом полюємо.
Вітамін С:
Щоб не хворіти грипом та ангіною,
Вживайте, діти, вітаміни!
Вживайте, діти, вітаміни!
ВітамінА:
Вітаміни споживайте.
Про здоров’я своє дбайте.
Вітамін В:
3 вітамінами
дружити –
Це здоровим довго жити.
Вітамін С:
Щоб у школі добре
вчитись,
Треба з нами подружитись.
Учень:
Щоб здоровим підростати,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти
—
Вітамінні це продукти.
Бурячок:
Я червоний бурячок,
Солоденький на смачок,
Я на грядці уродився,
З вами, діти, подружився.
Диня:
Я на сонці сонцем сяю,
Родичів багато
маю,
Гарбузова
господиня —
Усі знають мене, диню.
Морква:
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі.
Коса в їжу не годиться,
З вітаміном «А» — морквиця.
Сонях:
Я до сонця виростаю.
І голівку повертаю.
На ній діток калихаю.
Бо дбайливу вдачу маю.
Огірок:
Що у нашому городі
Стає першим у гтригоді.
Виростає щодоби
Як
у лісі гриби?"
Виноград:
Виноград я. виноград.
Гляну світлим оком.
Напою вас вивоградним,
Вітамінним соком.
Виноград я,
виноград
Кетяги доспіти
І
додасть вам виноград
Ще
здоров'я — сили.
Цибулька:
Я Цибулька золота
А на смак дуже гірка.
Хто завжди мене вживає
Про хвороби забуває.
Про хвороби забуває.
Цінний овоч я, цибуля,
Що здоров’я всім дарує.
Часник:
Я маленький Часничок,
Славний, дужий козачок.
Щоб хворобу подолати,
Мене треба скуштувати.
Цінний овоч теж часник
—
З’їж - хвороба зникне вмить.
Разом:
Щоб забути про пігулки,
їж часник і їж цибульку.
Бо цибуля і часник –
Це ваш вірний
рятівник.
Лимончик:
Я кругленький і жовтенький,
Я лимончик веселенький.
Вітамінів є багато
І
для мами, і для тата,
Для маленької дитини,
Щоб не було в них ангіни.
Щоби грип вас не зборов,
Їж лимон - і будь здоров!
Конкурс
«З’їж лимон» (беруть участь батьки і діти)
Гра «Так чи ні»
Якщо чуємо корисну
пораду - плескаємо в долоні, а якщо ні - сидимо тихо.
1Можна переїдати.
2Їсти треба 4 рази
на день.
3Під час
вживання їжі можна відволікатися.
4Їжа повинна
бути різноманітною.
5Їсти треба
швидко, не пережовуючи їжу.
6 Сіль потрібна людині у великій
кількості.
3.Поляна «Спортивна».
Потанцюємо під музику казкову,
А тоді в дорогу вирушимо знову.
Вчитель:
Вже стомилися ми трішки,
Розімнемо наші ніжки.
Пісня про зарядку
Інсценівка «Любіть спорт».
Дійові особи: дві дівчинки і
бабуся.
І-А ДІВЧИНКА:
Ми зі спортом не дружини,
Ми зарядку не любили.
2-А ДІВЧИНКА:
Тільки спали, тільки їли І за партою сиділи.
БАБУСЯ:
Що ж тепер такі сумні?
Може, ви щасливі?
Дівчатка: Ні
БАБУСЯ:
То чому ж, скажіть мені?
1-А ДІВЧИНКА:
Ми не вмієм доганяти,
Ми не вмієм присідати.
А іще, що дуже прикро,
Не навчились танцювати.
БАБУСЯ:
Я обом допоможу,
Покажу і розкажу.
Щоби вам не червоніти.
То потрібно спорт любити.
Як люблю його і я,
Спорт – розрада є моя.
(Запрошує всіх дітей виконувати спортивні
вправи за нею).
* * *
Хлопчики й дівчатка, зробимо
зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз, 1,
2, 3 - не помились,
У долоні хлоп - хлоп,
І ногами топ - топ.
Мов годинник зробим так:
Тік - так, тік - так.
* * *
Руки всі розвели, підвели їх
догори.
Кулачками потрусили, руки
знову опустили.
Опустили і присіли, хай
рівненькі будуть спини.
Головою покрутили вліво -
вправо, повторили.
Вчитель:Батьки
теж втомилися, і вони теж мають виконати фізкультхвилинку.
Конкурс 1:”Садіння і збір картоплі”.
Команди шикуються в колону по одному перед стартовою
лінією. Капітан команди тримає в руках мішечок з десятьма картоплинами. На
відстані 10-15 метрів
від стартової лінії, напроти кожної команди накреслено 10 кружечків. За
сигналом капітани біжать до кружечків і кладуть в кожний картоплину(таким чином
садячи її), після цього повертаються і передають пустий мішечок наступному
гравцю, котрий взявши мішечок біжить збирати картоплю.
Перемагає та команда, яка першою впоралась з садінням і
збором картоплі.
Конкурс 2: “Чиста картопля”.
Мами стоять на стартовій лінії, де навпроти них на
відстані 10–15 метрів на кріслі стоїть каструля з 3-ма картоплинами і ніж. По команді мами біжать до
каструль і чистять картоплю, почистивши її повертаються назад.
Виграє та команда котра швидше виконала завдання.
Конкурс 3:”Стрибунці”.
Команди шикуються в колону по одному перед стартовою
лінією. За сигналом усі гравці стрибають на одній нозі до лінії фінішу,
тримаючись один за одного, а у зворотному напряму стрибають на другій нозі
Перемагає
та команда, яка першою фінішує з меншою
кількістю помилок.
4. Болото шкідливих звичок
УЧЕНЬ 1:
Таке життя барвисте і цікаве,
Багато невідомих в нім перлин.
Як хочеться робити справжні
справи
і
досягти омріяних вершин.
УЧЕНЬ 2:
Так хочеться зробити щось
прекрасне,
Щоб користь людям і собі була,
А те, що шкодить - відрубати
вчасно.
Щоб
мрія справжня по життю вела.
УЧЕНЬ 3:
Я хочу не тліти, а горіти.
Щоб слід красивий залишився на
землі.
Про все на світі знати, все уміти
Й не опинитись
раптом у імлі.
УЧЕНЬ 4:
Все, що блищить, не завжди цінність має.
Відкинемо з душі усе сміття.
Залишим те, що жить допомагає,
Щоб твердо йти у
майбуття.
(виходить болотна кікімора зі
своїми слугами)
1 слуга:
Шкідливі звички ніби тінь
Все ходять за тобою.
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
2 слуга:
Наркотики, цигарки і спиртне –
Це просто жах.
Хто подружиться із ними,
Тому буде крах.
Кікімора:
Від світанку й до зорі
Радять дітям лікарі.
Алкоголю не вживати,
Цигарок до рук не брати.
І не їсти блекоти.
Я ж кікімора болотна
З цим усім зовсім не згодна.
Дам поради залюбки
Все робити навпаки.
Це ж і весело й цікаво.
І для діток є забава.
Як дитина занедужа,
Це чудово дуже – дуже.
Бо не треба в школу йти
Можна в ліжечко лягти.
День і ніч у нім лежати
І тихесенько вмирати…
Лікар Здорович:
Бачу, діти, час вже втрутитись
мені,
Бо уже не сила слухати
Ці слова страшні.
Все, що чули ви, малята,
Не потрібно пам'ятати.
Раджу, діти, залюбки ви робіть
все навпаки.
Завжди слухайте батьків,
вчителів і лікарів.
Треба правильно вам жити
І себе завжди любити.
Бо найбільший скарб у світі –
Це здоров'я ваше, діти.
Поки ви ще невеличкі
Виробляйте добрі звички.
Щоб здоров'я зберегти
І щасливими рости.
УЧИТЕЛЬ:
У житті важливо своєчасно відмовитися від того, що не потрібне вашій душі.
Сказати твердо «Ні!» не кожен уміє, але треба вчитися
відстоювати себе, щоб не розчинитися особистість.
5. Міст корисних звичок.
Вчитель:
Дивіться, діти, що накоїла ця
зла кікімора. Вона поламала місток. Доведеться ремонтувати. Якщо ми правильно
складемо дошки на містку, то дізнаємось які корисні звички нам стануть у
пригоді і зможемо перейти на протилежний берег.
Звички:
-
Загартовування.
-
Спортивні ігри.
-
Наркотики.
-
Прогулянки на свіжому повітрі.
-
Куріння.
-
Рухливі ігри.
-
Дотримування режиму дня.
-
Алкоголь.
-
Купання.
-
Чищення зубів.
-
Сміх.
Смішинки
Вчитель:
Чому спочатку ми бачимо
блискавку, а поті чуємо грім?
Учень:
Тому, що очі знаходяться
попереду вух.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Вчитель:
Діти, чим нам
допомагають птахи?
Учень:
Птахи нам
допомагають дзьобати комах.
- Ти знаєш,хто у вашому класі найлінивіший?
- Ні, не знаю.
- А, може, ти скажеш, хто у вас в класі
сидить, коли всі розв язують задачі?
- А-а-а. Ти б так зразу і спитав. Це ж наша
вчителька!
- Чому ти сьогодні отримав двійку? Ти знову не
зрозумів запитання вчителя?
- Зрозумів, але вчитель чомусь не зрозумів моєї
відповіді.
-
Миколко, ти зовсім не хочеш учити
англійську мову. А нею розмовляють півсвіту
-
А що, хіба вам цього замало?
-
-
6.
Ліс народної медицини.
Хатинка народної цілительки.
Народна цілителька:
Здоровенькі були, малята.
Прошу в гості завітати.
Я відкрию вам секрети
Лісової цілющої аптеки.
Щоб ви здоровими були
І по 100 років всі жили.
Зелена аптека, зелена аптека.
Від тебе й від мене вона
недалеко.
Зелена аптека лежить навкруги
Зелені ліси і зелені луги.
Зелена аптека – це трави і
квіти,
Що в кошик збирають дорослі і
діти.
(демонструє лікарські рослини).
М'ята – вітамінами багата.
Конюшина –від кашлю дитині.
Подорожник лікує рани.
Чистотіл і чорниці, нагідки і
суниці
Всіх вони лікують, здоровя
дарують.
Учень читає вірш
Лідії Шавело з книги -’Таїна богині Флори"
Учень:
Погожий ранок не проспіть!
Прислухайтеся, любі друзі,
Як рід зелений гомонить.
Мажорна нота у напрузі.
Він вам розкриє таїну
Свого покликання, жадання.
Наблизить сиву давнину,
Де праці і
краси єднання
І трави - промінці життя -
Подвоять вам здоров’я, сили.
У вас не
буде каяття,
Що в світ зелений ви вступили.
Звучить у запису "Вальс квітів” П. /.. Чайковського, виходять діти в
костюмах рослин: Качина, Ромашка, Мати-й-Мачуха, Звіробій
Калина:
Я - Калина. Скільки
пісень, легенд, казок про мене складено! Я - найулюбленіша рослина українців. Я стала символом не тільки дівочої краси, молодості, кохання, а й самої
матері-України. Але я не лише красива, а й дуже корисна. Калинові ягоди лікують
багато хвороб: кашель, ангіну, запальні процеси шлунка. А відвар з моєї кори
застосовують для промивання ран та зупинки кровотечі. Мій цвіт теж дуже
корисний.
Ромашка:
Я - Ромашка,
або Рум'янок, мила і чиста квітка, маю жовті очка і білі вії, як каже про мене
загадка. Мене вплітають у традиційний український віночок, коли святять у церкві.
У народній медицині мене використовують при
захворюваннях печінки, шлунка. Я приємно пахну івідвар з моїх квітів - чудовий засіб для миття
голови І прийняття ванн.
Мати-й-Мачуха:
Я - Мати-й-Мачуха, або Підбіл, рання квіточка весни.
Розквітаю золотистими квіточками, маю незвичайне листя: з одного боку воно
холодне - мачуха,
а з іншого - ніжне
і тепле, вкрите сріблястими волосинками - мати.Мене застосовують при застуді,
легеневих захворюваннях.
Звіробій:
Я – Звіробій. Ви не бійтеся мене.
Не знаю, хто дав мені таку страшну назву. Я ж корисний як для людей, так і для
тварин. Мене називають ліками від 99 хвороб. Моїми настоями лікують хвороби
шлунка, кишечника, печінки. Я підвищую тиск, тамую біль, лікую безсоння і
неврози. Як без борошна не можна спекти хліб, так без мене не можна лікувати
чимало хвороб.
Рослини танцюють вальс
7. Дорога мудрості
Учитель:
-Ми виходимо на дорогу Мудрості.
Наш народ споконвіку дбав про своє здоров'я, а тому протягом багатьох років з
уст в уста передавалися ці слова народної мудрості. . На наших знаках записані
народні прислівя про здоровя, проте вони не завершені.І щоб подолати цей шлях, нам потрібно відновити
прислів’я
1. Здоров'я – найбільший скарб в
житті.
2. Бережи здоров'я, поки
молодий.
3. Здоров'я мати – вік біди не
знати.
4. Хто праці не боїться – того
хвороба сторониться.
5. Немає щастя без здоров'я.
6. У здоровому тілі – здорова
душа.
7. Як немає сили, то й світ не
милий.
8. Здоров'я маємо – не дбаємо, а
втративши – плачемо.
9. Довго спати – здоров'я не
мати.
10. Ненажера риє собі яму
власними зубами.
11. Хто горілку любить – той сам себе губить.
12.Без здоров'я немає щастя.
13.Веселий сміх - це здоров'я.
14.Доки здоров'я служить, то людина
не тужить.
15.Бережи
одежу знова, а здоров'я змолоду.
16.Вартість
здоров'я знає лише той, хто його втратив.
17.Весела
думка - половина здоров'я.
18.Глянь на
вигляд і про здоров'я не питай.
19.Здоровий злидар
щасливіший від хворого багача.
20.Здоров'я
більше варте, як багатство.
21.Здоров'я за
гроші не купиш.
22.У ворожки
лікуватись - без здоров'я зостатись.
23. Обід без овочів та фруктів, що свято без музики.
24.Чистота- 2/3 здоровя.
25.Хто перейде на ліки, той пропав на віки.
26.Хто робить зарядку зранку, в того буде все впорядку.
8. Палац королеви здоров'я.
Вчитель:
Нас зустрічає королівська варта-
.
До їх слів прислухатися варто.
УЧЕНЬ 1:
Здоров'я людини - найбільше багатство.
Його неможливо ніколи купити
Його не буває в
житті забагато.
Без нього не можна у щасті прожити,
УЧЕНЬ 2:
Здоров'я - це думка і сила щоденна,
Які нам даються від рідної хати.
За нього не ставлять оцінки в щоденник.
Його неможливо, як лист, надіслати,
УЧЕНЬ 3:
Щоб бути здоровим - поради вагомі
В читальному
залі, в книжках і журналах
Вони не нові, але добре знайомі,
Їх можна зустріти
у світлих спортзалах.
УЧЕНЬ 4:
Ми іноді чуєм: шкідливо палити.
Та нас не дивує, що диму багато.
Хворобу не важко в житті заробити,
Та краще ніколи про неї не знати
УЧЕНЬ 5:
Нам треба здоров'я своє шанувати,
Бо люди - це частки безмежного світу.
В нас вірять щоденно і батько і мати,
Ми їхні найкращі омріяні квіти.
Вчитель:
Ми потрапляємо до головної зали
Нас радо королева зустрічає.
А поруч з нею пажі вірні та
фрейліни:
Смачні й корисні вітаміни.
(вітаміни виносять великий кошик з фруктами).
Вітамін А:
Всі вітаміни смачненькі,
І солдкі і кисленькі.
Їжте, діти, їх охоче
Кожен хто коли захоче.
Вітамін В:
Щоб були ви здоровенькі,
І красиві й румяненькі.
Щоб росли міцними й дужими
До хвороб були байдужими.
Вітамін С:
В фруктах, ягодах, дитино,
Причаїлись вітаміни.
У малині, у суниці.
У смородині й чорниці.
Їжте на здоровячко суниці,
Оту малину і чорниці.
Груші, яблука, порічки.
Щоб румяні були щічки.
Королева:
Я бажаю вам, малята,
Буть здоровими завжди.
Зуби чистити, вмиватись,
Щоб уникнути біди.
Фізкультурою займайтесь,
На повітрі більше грайтесь.
Загартовуйтесь, купайтесь.
Не сумуйте, посміхайтесь.
Назавжди запам'ятайте:
Більше немає скарбу, як здоров'я
ваше.
На радість всім – і тату й мамі
Ростіть усі здорові й гарні.
Бо здоров'я дитини – то
багатство родини.
А здоров'я народу – то багатство
країни.
(усім присутнім роздають фрукти).
УЧИТЕЛЬ.
Ось і закінчилась наша подорож, Я впевнена, що всі ми навчимося
цінувати своє здоров'я, уникати шкідливих звичок.
Усе в житті піде чудово.
Якщо будеш ти здоровим.
Пам'ятати будеш твердо.
Що і як робити треба,
Щоб тобі, земля і небо
У ділах допомагали,
Силу і любов давали
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся,
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим!
Пісня «Посміхайтеся».
Коментарі
Дописати коментар